נתניהו: "יציאת צבא ארה"ב מסוריה לא תשנה את המדינות העקבית שלנו"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "יציאת צבא ארה"ב מסוריה לא תשנה את המדינות העקבית שלנו"

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס ליציאת כוחות צבא ארה"ב מסוריה ואומר כי המדיניות כנגד איראן – תימשך | נתניהו מבקש להרגיע: "את המודאגים" ואומר: "שיתוף הפעולה שלנו עם ארה"ב נמשך במלוא עוזו ומתבצע בתחומים רבים" • וגם, ביקור בברזיל וכלכלת ישראל

    נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ
    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on משה מספר ליענקל'ה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה להוצאת כוחות ארה"ב מסוריה, למבצע "מגן צפוני" ולמצב הבטחוני.

    "ההחלטה להוציא את 2,000 חיילי ארה"ב מסוריה לא תשנה את המדיניות העקבית שלנו: אנחנו נמשיך לפעול נגד הניסיון של איראן להתבסס צבאית בסוריה, ובמידת הצורך – אף נרחיב את פעולתנו שם. אני מבקש להרגיע את המודאגים – שיתוף הפעולה שלנו עם ארה"ב נמשך במלוא עוזו ומתבצע בתחומים רבים: בתחום המבצעי, בתחום המודיעיני ובתחומים ביטחוניים רבים נוספים", אמר נתניהו.

    בהתייחס למבצע "מגן צפוני", אמר נתניהו: "בגבול הלבנון, מבצע "מגן צפוני" נמשך כמתוכנן. ביום חמישי פוצצנו מנהרת טרור נוספת וגם הזרמנו בטון ואטמנו מנהרת טרור אחרת. המבצע הזה יימשך בשבועות הקרובים עד להשלמתו כדי לשלול מחיזבאללה את נשק המנהרות. המבצע עומד בלוח הזמנים וביעדיו".

    ראש הממשלה התייחס בדבריו גם לבניה הבלתי חוקית ואמר: "לפני שלוש שנים החלטנו בממשלה שנדרש שינוי יסודי באופן האכיפה של חוקי התכנון והבנייה ולראשונה מאז שנות ה-60 הנהגנו רפורמה, ששינתה מהיסוד את האכיפה בחוקי התכנון והבנייה. מאז כניסת החוק לתוקף הגדלנו במאות אחוזים את האכיפה נגד בנייה בלתי חוקית ואנחנו כבר רואים ירידה של עשרות אחוזים בעבירות בנייה חדשות. אמרתי אז שלא נאפשר שתי מדינות בישראל: מדינת חוק ומדינת המערב הפרוע. אנחנו אוכפים את החוק היום גם במערב הפרוע, ולשמחתי אני יכול לומר לכם שהוא הרבה פחות פרוע. אנחנו נשמע סקירה על הפעולות האלה ונמשיך לעקוב אחר הביצוע".

    בהיבט המדיני, סיפר נתניהו על ביקור מדיני בברזיל: "בסוף השבוע הזה אצא לביקור היסטורי בברזיל. עם הגעתי אפגש עם נשיא ברזיל הנכנס, ז'איר בולסונארו ובהמשך גם עם מנהיגים נוספים. יש שתי דרכים להצמיח את כלכלת ישראל: האחת היא לייצר מוצרים חדשים והדרך השנייה היא לפתוח שווקים חדשים. ברזיל היא שוק חדש ענק, כמעט רבע מיליארד בני אדם, פתיחת השוק העצום הזה תייצר מקומות עבודה חדשים בישראל ותעזור מאוד לכלכלת ישראל".

    לדבריו: "הביקור הזה יביא איתו גם בשורה מדינית חשובה- "מהפך" ביחסים של ישראל עם המדינה הגדולה ביותר באמריקה הלטינית. צעד אחר צעד, בשיטתיות ובעקביות, אנחנו הופכים את ישראל לכוח עולמי עולה".



    0 תגובות